środa, 12 marca 2014

wychowanie religijne Maluszka - Katecheza Dobrego Pasterza

Do edukacji Stasia podchodzę całościowo - nie może więc zabraknąć niezwykle dla mnie ważnego elementu jakim jest wychowanie religijne.
Na Stasiowej półce z książkami jest osobne miejsce na książki - harmonijki z tekstem pierwszych modlitw.


Pojawiają się też książki tematyczne np związane ze Świętami Bożego Narodzenia: tu
O Wielkim Poście pisałam tu

Pracując w przedszkolu montessoriańskim zetknęłam się z Katechezą Dobrego Pasterza - chciałabym pójść w tym kierunku. Właśnie dostałam paczkę z książką i ćwiczeniami przygotowanymi przez Barbarę Surmę i Krzysztofa Biela SJ pt.: "Ja jestem Dobrym Pasterzem" wyd. Palatum.
Powoli muszę pomyśleć o przygotowaniu pomocy. Gotowe pomoce można kupić np tu.


Tymczasem często czytamy książkę pt. "Zaginiona owieczka" z serii Dotknij i poczuj wyd.Święty Wojciech .
Pracujemy z nią intensywnie w czasie Wielkiego Postu. Staś bardzo ją lubi i sam chętnie po nią sięga. Niedawno Staś dostał inne książki z tej serii: "Dzieciątko Jezus" i "Arka Noego".
Mamy też książkę o.Leona Knabita "Skarb, królestwo i sto owiec" - świetne wprowadzenie do rozmowy z dzieckiem na temat przypowieści, na których opiera się Katecheza Dobrego Pasterza - to tak na później.



A Mama też czyta i się dokształca :), a właściwie, to sobie przypomina, bo wszystkie pozycje już od dobrych kilku lat w domowej biblioteczce :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz